Week 3 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van M-Team Africa - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van M-Team Africa - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Koen Wouters

Blijf op de hoogte en volg M-Team

16 Maart 2014 | Gambia, Kololi

Week 3 (10-03 t/m 16-03)
Maandag hebben we nog een vrije dag gehad van ons lange weekend. We zijn vandaag met zn alle naar een reptile farm geweest. Hier hebben we slangen, krokodillen en schilpadden gezien die allemaal voorkomen of voorkwamen in Gambia. We hebben zelfs een python van 42 kilo vast mogen houden. Hier waren alleen wel 4 man voor nodig vanwege zijn lengte.
Op dinsdag zijn Niels en Sander verder gegaan met de generator. Jan had hiervoor 2 wielen afgegeven en die moesten er nog onder gemonteerd worden om hem af te maken. De rest ging met het busje naar de containers om deze helemaal vol te laden met spullen die mee moeten naar Senegal. In de middag hebben we nog een fotoshoot gedaan met de 3 auto’s van ROC Tilburg en de 3 projecten die we de afgelopen 2 weken hebben gemaakt.
Op woensdag zouden we om 8 uur vertrekken naar Senegal maar omdat Jan iets later was liep dit al meteen uit. Ook was er iets van een festival/markt bezig in Brikama waardoor we een stukje om moesten rijden en dus nog meer vertraging opliepen. Uiteindelijk zijn we wel zonder enige moeite de grens tussen Gambia en Senegal gepasseerd. We zijn toen meteen doorgereden naar de school in Baila om de draaibank daar af geven. De leraren daar zeiden dat hun zelf wel zou lukken om de draaibank op hun plek te krijgen dus zijn wij even gaan lunchen op het kampement. Om 4 uur zijn we nog even terug gegaan naar de school om te kijken of de draaibank al op zijn plek stond maar hij stond nog steeds hetzelfde als dat wij hem hadden achtergelaten. Op de aanhanger dus. Nu hebben wij maar even geholpen met de draaibank van de aanhanger te krijgen. Dit ging verrassend goed en de draaibank stond al snel op zijn plek. Na een paar pogingen om hem te starten, wat helaas niet lukten, zijn we maar weer terug gegaan naar het kampement. Morgen weer een dag.
Vandaag, donderdag, zijn Teun, Sander, Gijs en Jan een school bezoeken in Sindian terwijl de overige 4 jongens terug gaan naar de school in Baila om te inventariseren wat er moet gebeuren. Ook hebben we de condensatorbak bekeken van de draaibank. Hier bleek dat 1 van de condensatoren kapot is waardoor hij niet startte. Daarna zijn Niels en ik het motorpracticum na gaan kijken of het werkten en dat deed het niet. Wij willen dus komende week dit practicum werkend gaan maken. Rond het middag uur viel de stroom van de school uit en waren we genoodzaakt om te stoppen en naar het kampement te gaan om daar weer aan onze verslag legging te werken.
Vrijdag zijn we weer terug gereden naar Gambia om daar de evaluatie bij te wonen bij Alhagie. Hier hebben we ook geluncht en na een paar uur van evaluatie zijn we terug gegaan naar Kairoh Garden om te douchen. Vanavond gaan we met een grote groep uit eten voor de verjaardag van Koen en Mathijs. Tijdens dit etentje hebben de vrienden van Mathijs geregeld dat de 2 jarige een stuk taart kregen. Ook kreeg iedereen een glas wijn van het huis als presentje. Hierna zijn we nog gaan stappen om de avond goed af te sluiten.
Zaterdag hebben we weer lekker rustig aan gedaan. Wasje draaien, op het strand liggen, een duik nemen in het zwembad. In de avond zijn we thuis gebleven en hebben we een avondje stappen overgeslagen.
Zondag zijn we nog even de container in gedoken om de spullen te pakken voor komende week in Senegal zodat we alles bij hebben. Teun is vandaag weer vertrokken naar Nederland en vanaf nu zal het helemaal van ons afhangen.