Week 4 - Reisverslag uit Cap Skirring, Senegal van M-Team Africa - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Cap Skirring, Senegal van M-Team Africa - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Koen Wouters

Blijf op de hoogte en volg M-Team

24 Maart 2014 | Senegal, Cap Skirring

Week 4 (17-03 t/m 23-03)
Deze week zijn we dan eindelijk begonnen aan de eerste volle week stage in Senegal. De planning was om op zondagavond samen met Lonneke en Marlies als onze coaches naar Baila te rijden. Maar omdat we eerst langs 10 tankstations moesten om eindelijk eens wat brandstof te vinden hebben we te veel tijd verloren om nog over de grens te kunnen voor de avondklok in Senegal begon. We hebben dus een extra nachtje in Gambia geslapen.
Maandagochtend zijn we op tijd vertrokken naar Baila om alsnog onze stageweek te beginnen. We zijn meteen hard begonnen met het hangen van tl-lampen in een groot lokaal waar normaal 90 leerlingen in 1 keer les krijgen. En het is ongelofelijk om te zien hoe stil de leerlingen zijn, daar kunnen we in Nederland nog veel van leren.
Dinsdag is Niels samen met Jan naar Ziguinchor gereden om bij de kolonel van deze regio een passé-avant te regelen. Een soort vergunning voor de auto om hier te mogen rijden. Koen is die dag samen met Joey verder gegaan met de verlichting in het grote lokaal in Baila. Aan het eind van de dag hing alle verlichting en was er eindelijk licht in de duisternis.
Woensdag en donderdag zijn we weer met z’n alle verder gegaan op de school in Baila. We hebben deze dagen gebruikt om de leraren die aanwezig waren iets te leren over electro en werktuigbouwkunde zodat zij het straks weer kunnen leren aan hun leerlingen.
Donderdagmiddag zijn we samen met Aminata, de mama Senegal van Go for Africa, naar een ziekenhuis gereden waar onze auto gedoneerd zal worden. Hier hebben we eerst een gesprek gehad met de directeur en wat andere medewerkers. Hier hebben ze een kopie gemaakt van de autopapieren en het paspoort van Niels. Daarna hebben we nog een rondleiding gekregen door het ziekenhuis.
Vrijdag staat er een vrije dag op de planning omdat Jan een lang weekend naar Cap Skirring heeft gepland. Een kustplaats in het zuiden van Senegal. Als je wil kon je jezelf daar voor opgeven om mee te gaan. Koen had daar wel zin in en is mee gegaan naar Cap Skirring terwijl Niels terug ging naar Senegal om daar het weekend door te brengen.
Het weekend zag er weer hetzelfde uit als alle andere tot nu toe. Lekker rustig aan doen. Lekker aan het strand of aan het zwembad liggen. Genieten van een pilsje op z’n tijd en ook genieten van het lekkere weer natuurlijk. Maandag rijden we naar Ziguinchor zodat we dinsdag weer beginnen bij een andere school. Hier gaan we voornamelijk les geven en de werkomstandigheden verbeteren.

• 24 Maart 2014 - 19:31

Mieke:

mooi werk wat jullie daar doen.
    nog even en het is weer voorbij.
    geniet er nog van
    groeten fam van zon