Week 2 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van M-Team Africa - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van M-Team Africa - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Koen Wouters

Blijf op de hoogte en volg M-Team

16 Maart 2014 | Gambia, Kololi

Week 2 (3-03 t/m 9-03)
Maandag en dinsdag zijn we allebei verder gegaan met het monteren van de aanhanger en het modificeren van de generator. Beide projecten zijn we vorige week mee gestart. Dinsdagavond hebben we een werkbespreking gehad met iedereen van het ROC Tilburg. We hebben toen besproken wie van ons op woensdag naar Senegal zouden gaan om daar te inventariseren wat er op de scholen aanwezig is. Ook hebben we de planning voor de rest van de week besproken. Uiteindelijk gingen Teun, Lambrecht, Norvel, Joey en Koen naar Senegal en bleven Niels, Sander en Gijs achter. Deze laatste 3 jongens blijven de rest van de week in Tanji om daar de aanhanger en generator af te maken.
Woensdag zijn we om 8 uur vertrokken naar Senegal. De eerste tegenslag was dat Koen z’n paspoort was vergeten bij Kairoh Garden. Jeanette, de vrouw van Lambrecht, heeft deze toen naar de grens gebracht. Hier hebben we ook meteen Aminata leren kennen. Zij heeft alles voor ons geregeld in Senegal. Na 4 uur gewacht te hebben bij de grens van Senegal mochten we eindelijk binnen en zijn we doorgereden naar het kampement. Niels heeft vandaag verder gewerkt aan de generator. Jan had een as afgeleverd die eronder moest komen. Hier zaten alleen nog geen bijpassende wielen bij.
Donderdag zijn Niels, Gijs en Sander verder gegaan met het monteren van de aanhanger. De jongens in Senegal zijn op bezoek gegaan bij een technische school in Baila. Na de lunch zijn ze doorgereden naar Ziguinchor. Hier hebben ze de gouverneur van de provincie Casamance bezocht. Deze was heel lovend over de projecten van Go for Africa en probeert ervoor te zorgen dat de binnenkomst van Senegal voortaan soepeler verloopt.
Op vrijdag is de groep uit Senegal weer vertrokken op hun terugreis naar Tanji, Gambia. In de middag zijn we met 9 personen vertrokken naar het oosten van Gambia. De planning is om daar de Wassu Stone Circles te bekijken en een boottocht te maken rond Baboon Island in de hoop dat we krokodillen, nijlpaarden en chimpansees te zien krijgen. We kwamen uiteindelijk om 22.30u aan bij het 2e compound van Kairoh Garden in Kuntaur.
Zaterdagochtend zijn we dus eerst naar de Wassu Stone Circles gaan kijken. Hierna zijn we doorgereden naar George Town. Een oud stadje waar vroeger de slaven werden verzameld. Hier hebben we de oude ruïnes bezocht uit deze slaventijd. Hierna zijn we weer terug gereden naar Kairoh Garden want om 4 uur vertrok onze boot richting Baboon Island.
Zondag zijn we terug gereden richting het westen. We waren eigenlijk van plan om naar Fort James Island te gaan. Ook een vroegere verzamelplaats van de slavernij. Maar de boottocht duurt zo lang dat je dat in 1 dag niet kunt doen. Dus zijn we maar terug gereden naar Tanji.