Week 5 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van M-Team Africa - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van M-Team Africa - WaarBenJij.nu

Week 5

Door: Koen Wouters

Blijf op de hoogte en volg M-Team

17 April 2014 | Gambia, Kololi

Week 5 (24-03 t/m 30-03)
Maandag is de laatste dag van ons lange weekend. Koen reist van Cap Skirring, samen met Joey, naar Ziguinchor terwijl Niels samen met de rest van ROC Tilburg van Gambia naar Baila reizen.
Dinsdagochtend begint Niels in Baila om de draaibank, die we daar vorige week hebben geplaatst, aan de gang te krijgen. Koen begint op dinsdag al in Ziguinchor. Hier is hij samen met Joey begonnen met les geven in elektrotechniek. Rond het middag uur is ook de rest in Ziguinchor en beginnen hun aan een project die vorig jaar gestart is. Dit is een oesterverpulveraar om kalk te produceren voor een snellere en betere aangroei van de mangroves.
Op woensdag en donderdag zijn Koen, Gijs en Joey verder gegaan met lesgeven in elektrotechniek. Ook hebben ze een deel huisinstallatie behandeld en hier bleek nog wat achterstand in te zijn terwijl de motorschakelingen die ze behandeld hebben wel goed beheersen. Niels, Sander en Norvel zijn verder gegaan om de oesterverpulveraar af te maken maar doordat er een lager ontbrak liepen zij vertraging op. Maar aan het eind van deze week was hij dan toch zo ver als het kan af.
Donderdagmiddag zijn we weer terug gereden naar Gambia om op vrijdag de spullen die we niet meer nodig hebben terug te leggen in de container en om de spullen die we wel nodig hebben weer in onze auto te leggen. Hier zijn we vrijdag flink mee bezig geweest. Ook hebben we stoelen en tafels ingeladen die in Senegal gedropt moeten worden voor sommige scholen in de omgeving van Baila.
Toen was het alweer weekend en weer hetzelfde liedje als elk weekend. Lekker lui op het strand of aan het zwembad om af te koelen van een warme week. Op zondag was de planning weer naar Senegal te gaan maar er waren opnieuw problemen bij de grens. Dit keer zat er weer een andere beambte die ‘niet goed ingelicht was’! Dus weer terug naar Tanji, terug naar Jan. Na wat telefoontjes heen en weer mogen we op maandag als het goed is wel Senegal in.

M-Team

Wij zijn Niels de Jong en Koen Wouters en wij gaan voor ons afstudeerproject naar Gambia en Senegal om daar technische les te geven en klaslokalen op te knappen. Door middel van deze blog willen wij jullie op de hoogte houden van al onze avonturen.

Actief sinds 20 Dec. 2013