Week 7 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van M-Team Africa - WaarBenJij.nu Week 7 - Reisverslag uit Kololi, Gambia van M-Team Africa - WaarBenJij.nu

Week 7

Door: Koen Wouters

Blijf op de hoogte en volg M-Team

17 April 2014 | Gambia, Kololi

Week 7 (07-04 t/m 13-04)
Maandag zijn we samen met Jan de containers weer in gedoken. Onze taak deze week was huis-aan-huis koerier zijn en het ter plaatse in elkaar zetten van schoolmeubilair. Denk hierbij aan tafels, stoelen en schoolborden. We hebben enkele keren met een aanhanger naar verschillende scholen in de omgeving van Tanji gereden om daar de spullen af te geven. Dit hebben we ook op dinsdag nog gedaan.
In de avond zijn de vriendin van Niels (Karin), het zusje van Karin (Suzan) en de vriend van Suzan (John) aangekomen in Gambia. Niels heeft hen dan ook van het vliegveld opgehaald en naar hun slaapplaats in Tanji gebracht.
Op woensdag hebben we samen aan het verslag gewerkt van de school in Sindian. In de middag is Niels met z’n gasten naar Senegambia gegaan terwijl Koen de meiden van het gehandicaptenproject heeft geholpen. De banden van een rolstoel waren lek en hij is gaan kijken of ze te plakken te waren. Helaas was bij 1 van de banden het ventiel lek en moest er een nieuwe band geregeld worden die de meiden zelf hebben gehaald in Serrakunda.
Op donderdag is de officiële overdracht van alle auto’s bij het jeugdcentrum in Tanji. Helaas is onze auto op zondag kapot gegaan en kon onze auto niet bij deze ceremonie zijn. Wel waren alle andere auto’s aanwezig. Ook waarvan de eigenaren al naar huis waren zoals de Land Rover van Bert en Lucie en de brandweerwagen van Buurman (Rob) en Buurman (Geert).
Vrijdag, de laatste dag van sommige van ons. Gijs en Joey van ROC Tilburg gaan vandaag al naar huis maar in de ochtend is er eerst nog een evaluatiemoment op het compound van Alhagie. Hierna zijn we met een groep mensen naar het vliegveld gereden om een deel van de studenten uit te gaan zwaaien. Zij vertrekken al naar huis toe.
Op zaterdag zijn we met alle spullen die we niet meer kunnen gebruiken Tanji in gereden. Als we een huis zagen waarbij we het gevoel hadden dat die echt niks hadden stopte we om daar enkele spullen van ons af te geven die hun goed konden gebruiken. Zo maken we meerdere mensen blij met spullen. Daarna zijn we met zn alle naar de Crocodile Pool in Bakau gereden. Een grote plas die vol zit met krokodillen. We hebben er zelfs een krokodil aan kunnen raken. Een heel raar gevoel maar zeker gaaf om eens gedaan te hebben.
Op zondag zijn we met zn alle nog Quad en Buggy gaan rijden. Samen met een gids hebben we mooie en smalle routes gereden rondom Tanji. We zijn uiteindelijk 5 uur op pad geweest om lekker te scheuren in en op die mooie voertuigen. Ook zijn we met de quads en buggys nog lekker op het strand en in de duinen geweest waar we lekker konden spelen met deze ATV’s.
Dit was ons laatste verslag. De stage in Afrika zit erop, Koen gaat maandag 14 april naar huis en Niels blijft samen met zijn visite nog een weekje. Hij komt op 23 april naar huis toe. Wij hebben heel erg genoten van Gambia en Senegal en gaan zeker nog een keer terug.